PAPENDRECHT – Een computermuis heeft zaterdagochtend 1 augustus brand veroorzaakt in een flat aan de Evertsenstraat. Door het rode laserlichtje van de muis was een matras zo warm geworden dat er brand ontstond.

De bewoner schrok wakker toen zijn kamer al gedeeltelijk vol stond met rook. Nadat hij de matras onder de douche had gezet, meende hij het probleem te hebben opgelost en ging hij de deur uit.

Dit bleek een vergissing, want buren merkten even later dat er brand was in de woning. Zij belden de brandweer, die de voordeur in ramde en het brandende matras naar buiten gooide. Daar is de brand definitief geblust.

Het huis is geventileerd en krijgt binnenkort een nieuwe voordeur.

Bron:  ZHZActueel