‘It’s Time To Play’ bij Excelsior

0
5

PAPENDRECHT – Muziekvereniging Excelsior heeft een nieuwe campagne aangekondigd onder de naam ‘It’s Time To Play’. Via deze campagne wil Excelsior zich in 2021 het hele jaar actief inzetten om muziek en muzieklessen toegankelijk te maken voor de jeugd in Papendrecht.

Binnen deze campagne gaan diverse vormen van muziekles vallen die er samen voor moeten zorgen dat muziek toegankelijk wordt gemaakt voor de jeugd. “We vinden dit enorm belangrijk omdat muziek maken niet alleen super leuk is, maar je wordt er ook heel slim van”, aldus Rutger Tromp, verantwoordelijk voor de muziekopleidingen bij Excelsior. “Het bezig zijn met muziek en het leren spelen van een instrument draagt enorm bij aan de cognitieve ontwikkeling van kinderen”, vervolgt Tromp.

Naast de reguliere muzieklessen om een instrument te leren spelen zullen ook nieuwe projecten en concepten starten onder de algemene naam ‘It’s Time To Play’. Zoals bijvoorbeeld het leren spelen op een ‘pBuzz’, een plastic blaasinstrument dat bedoeld is om kinderen kennis te maken met blaasmuziek. “Op dit moment zijn we druk bezig om de concepten definitief (en corona-proof) te maken. We zijn natuurlijk druk bezig met onze Rabo ClubSupport campagne”, vertelt Tromp. “Hoe hoger de opbrengst, hoe meer wij kunnen doen met ‘It’s Time To Play’”.

Stemmen op het project van Excelsior kan tussen 5 en 25 oktober op www.rabobank.nl/clubsupport of via de app van de Rabobank.