Stroomlijn start met maatregelen voor het Drechthoppervervoer

0
380
Foto: RTV Dordrecht

REGIO – Stroomlijn BV treft een aantal maatregelen per 1 november om de dienstverlening van de Drecht- en de Wijkhopper te verbeteren. Bij het reserveren van een rit wordt gebruikers gevraagd zo veel mogelijk buiten de spits te reizen. Ritten moeten nu 24 uur van tevoren worden gereserveerd. Er worden geen gratis ritten naar Covid-vaccinatielocaties meer verzorgd. Tot slot worden er tijdens de spits geen ritten buiten de regio meer gereden. Voor spoedritten en ritten die medisch noodzakelijk zijn, worden uitzonderingen gemaakt.

In juni 2022 luidde Stroomlijn BV al de noodklok. De Drechthopper en het vervoer naar dagbestedingslocaties ondervinden sinds die tijd nog meer problemen door de omstandigheden in de vervoerssector. De vraag is groter dan het aanbod dat geleverd kan worden. Inwoners uit de Drechtsteden ondervinden hier steeds vaker ernstige hinder van.

“Het is ontzettend vervelend dat reizigers vaak lang moeten laten wachten en niet op tijd op de plaats van bestemming komen. En soms ook niet opgehaald worden. Dit is een situatie die we nog nooit hebben meegemaakt en is verre van wenselijk. We doen er alles aan om aan de wensen van onze reizigers te voldoen, maar de situatie is niet langer houdbaar. Met de start van de maatregelen hopen we de situatie snel weer onder controle te krijgen”, vertelt Lisette de Lijster de Raadt, directeur Stroomlijn BV.

Vervoerssector onder druk
De gehele vervoerssector in Nederland staat onder druk. De effecten hiervan zien we ook in de Drechtsteden. Vervoerders kampen met personeelstekorten en kunnen het niet meer bolwerken. Ook bij het leerlingen- en jeugdvervoer worden steeds vaker problemen ervaren. vorige week werd bekend dat een van de vervoerders die voor Stroomlijn actief zijn, Maasstad Regie Centrale, heeft laten weten helemaal te stoppen.

Reizigers geïnformeerd
Deze week is er een brief verstuurd naar de reizigers van het Drecht- en Wijkhoppervervoer over de huidige vervoersproblematiek, de maatregelen en wat dit voor hen betekent. “Naast dat wij als organisatie anders moeten gaan werken vraagt dit ook iets van de reizigers. Ze kunnen voorlopig op een andere manier gebruikmaken van het vervoer, dat zal even wennen zijn. We vragen de reizigers dan ook om begrip. Het belangrijkste is dat de mensen die het vervoer echt nodig hebben, het kunnen blijven gebruiken”, zegt De Lijster de Raadt.

Vragen over het Drecht- en Wijkhoppervervoer
Reizigers met vragen kunnen contact opnemen met Drechthopper via het telefoonnummer: 088 – 505 8 505.