
Na een zomerpauze gaat de populaire talkshow van Wim de Leur weer van start. Zondag 7 september mag Peter Deege, voorzitter van de Ondernemersvereniging Papendrecht, het seizoen openen. Peter is oprichter en eigenaar van Drechtsteden Accountants, maar z’n belangstelling beperkt zich bepaald niet alleen tot cijfers. Hij musiceert en reist, maar is bovenal vrijwilliger. Hij stond mede aan de wieg van ‘Papendrecht Verrast’ en hij doet er alles aan om Papendrecht te promoten en als het even kan ook mooier en leuker te maken.
Het is alweer het derde seizoen van het steeds beter bekeken programma, waarin De Leur iedere maand meer of minder bekende Papendrechters aan het woord laat, met een consequente afwisseling van mannen en vrouwen.
Dat laatste is niet eens zo makkelijk, aldus Wim: “Het is misschien een cliché, maar ik ervaar toch echt wel dat vrouwen bescheidener zijn. Mannen zeggen vrijwel altijd direct toe, maar het is toch lastiger om een vrouw zo ver te krijgen dat ze wat meer over zichzelf wil vertellen op de televisie. Ik heb al heel wat keren een vriendelijk ‘nee’ te horen gekregen. M’n shortlist met vrouwelijke kandidaten begint dan ook wel echt ‘short’
te worden. Dus stuur een berichtje als je een vrouw zou willen voordragen.
Wat wel verandert is de uitzendfrequentie. De periode van twee weken blijft gehandhaafd (in dit geval dus van 7 tot en met 21 september) maar de frequentie van de tijden verandert. De afgelopen twee jaar was het steeds op ieder oneven uur, maar in het nieuwe seizoen worden dat vier vaste tijden:
11.00 uur, 16.00 uur, 19.00 uur en 23.00 uur.
Appeltaart of Boterkoek wordt uitgezonden door TV-Papendrecht, voor Ziggo kijkers op kanaal 34. Wie een abonnement heeft bij KPN, XS4all of Telfort kan kijken op kan.1455.
Sponsoren gezocht
Televisie maken kost geld. En ondanks dat het bestuur van TV-Papendrecht zo zuinig mogelijk met de middelen omgaat, is er simpelweg te weinig budget. Dat voelen ook de makers van het programma Appeltaart of Boterkoek. Wim de Leur kwam daarom met het voorstel zijn programma te laten adopteren door één of meerdere bedrijven of particulieren. Welke onderneming voelt er wat voor om, voor een bescheiden bedrag, de eigen naam te verbinden aan het programma. De formule is bekend: ‘Dit programma is mede mogelijk gemaakt door …..’ Die aankondiging zou zelfs gevolgd kunnen worden door een leuke reclamespot. Natuurlijk hoopt Wim de Leur dat er spontane aanmeldingen komen ( wjdeleur@gmail.com ), maar hij blijft niet passief afwachten en zal vanaf komende week Papendrechtse bedrijven gaan benaderen. U bent gewaarschuwd.