
Het Digipunt in het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht is dinsdag officieel geopend. Hier kunnen patiënten terecht met vragen over of voor hulp bij het gebruik van digitale middelen die de gezondheidszorg toegankelijker maken, zoals het online patiëntenportaal MijnASz. Ook voor vragen over apps zoals HiX patiënt, Thuismeten en Patient Journey kan iedereen binnenlopen bij het Digipunt in de centrale hal van het ziekenhuis.
Meer digitaal
Het ziekenhuis doet steeds meer digitaal. Hierdoor kunnen patiënten meer digitaal regelen op het moment dat het hen uitkomt, zoals: het doorgeven van wijzigingen, een herhaalrecept bestellen, een afspraak maken of een meting verrichten. Zo kunnen we patiënten de zorg geven die ze nodig hebben, ook in de toekomst. Hierdoor krijgen patiënten ook meer inzicht in hun eigen gezondheid.
Maar niet iedereen is even digitaal vaardig. Het is de taak van het ziekenhuis om diegenen die dat nodig hebben, extra ondersteuning te bieden. Dat kan nu in het ziekenhuis bij het Digipunt, telefonisch via (078) 652 33 08 of via mijn@asz.nl.
Meer patiënten helpen
Het Digipunt is onderdeel van Patiëntenregistratie en te vinden in de centrale hal van het ziekenhuis in Dordwijk en Zwijndrecht. Afdelingshoofd Annemieke van Wijngaarden: “Maandelijks bezoeken ongeveer 3.000 patiënten de afdeling Patiëntenregistratie in Dordrecht en Zwijndrecht. Patiënten wisten ons al langer te vinden met vragen over MijnASz, het online patiëntenportaal. Met de opening van het Digipunt hopen we veel meer patiënten te kunnen helpen.”