PAPENDRECHT – Muziekvereniging Excelsior heeft een nieuwe campagne aangekondigd, genaamd ‘It’s Time To Play 2022’. Middels deze campagne wil Excelsior zich in 2022 het gehele jaar actief inzetten om muziek en muzieklessen toegankelijk te maken voor de jeugd in Papendrecht.
Binnen deze campagne zullen diverse vormen van muziekles vallen, die er samen voor moeten zorgen dat muziek toegankelijk wordt gemaakt voor de jeugd. “We vinden dit enorm belangrijk omdat muziek maken niet alleen super leuk is, maar je wordt er ook heel slim van”, aldus Rutger Tromp, verantwoordelijk voor de muziekopleidingen bij Excelsior. “Het bezig zijn met muziek en het leren spelen van een instrument draagt significant bij aan de cognitieve ontwikkeling van kinderen”, vervolgt Tromp.
Naast de reguliere muzieklessen om een instrument te leren spelen zullen ook nieuwe projecten en concepten starten onder de algemene naam ‘It’s Time To Play 2022’, zoals bijvoorbeeld het leren spelen op een ‘pBuzz’, een plastic blaasinstrument bedoeld voor kinderen om kennis te maken met blaasmuziek. “Dit doen we onder andere door in samenwerking met de gemeente Papendrecht muziek workshop aan te bieden op basisscholen in Papendrecht”, vertelt Tromp. “Op die manier kunnen we zoveel mogelijk kinderen kennis laten maken met muziek”. “Daarnaast gaan we deze kinderen ook gratis proeflessen aanbieden op echte instrumenten”.
Excelsior zal onder andere via de Rabo ClubSupportcampagne de financiële middelen verzamelen voor deze ambitieuze plannen. “Hoe hoger de opbrengst, hoe meer wij kunnen doen met ‘It’s Time To Play 2022’”. Stemmen op het project van Excelsior kan tussen 4 en 24 oktober op www.rabobank.nl/clubsupport of via de app van de Rabobank.